Η αναθεωρημένη Στρατηγική του ΙΜΟ (2023 IMO GHG Strategy) περιλαμβάνει πιο φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών GHG, αποτελώντας ορόσημο για τις παγκόσμιες προσπάθειες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας. Επί του παρόντος, πραγματοποιούνται συζητήσεις στον ΙΜΟ για μεσοπρόθεσμα μέτρα, με τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους που απαιτούνται για να δώσουν κίνητρα για τη μείωση των εκπομπών και να χρηματοδοτήσουν τη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα και εναλλακτικές τεχνολογίες.
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) συμμετέχει ενεργά στις διεργασίες του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) με στόχο την προώθηση ρεαλιστικών και άρα εφαρμόσιμων για τη ναυτιλία προτάσεων διεθνώς. Η ΕΕΕ στηρίζει σθεναρά την υιοθέτηση παγκόσμιων μέτρων που θα εξυπηρετούν όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της bulk/tramp ναυτιλίας που αποτελεί τον μεγαλύτερο τομέας της βιομηχανίας σε όρους τονο-μιλίων. Λαμβάνοντας υπόψη τα εγγενή χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, την πολυπλοκότητα του κλάδου, καθώς και την εξάρτηση της ναυτιλίας από άλλα εμπλεκόμενα μέρη για την απανθρακοποίησή της, κυρίως από παραγωγούς και προμηθευτές ασφαλών καυσίμων, η ΕΕΕ υποστηρίζει την παροχή κινήτρων για την παραγωγή εναλλακτικών ασφαλών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Τα καύσιμα αυτά θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες παγκοσμίως.
Τα μέτρα που θα υιοθετηθούν στον ΙΜΟ θα πρέπει να επιτρέπουν στη διεθνή ναυτιλία να επιτύχει τους στόχους για την απανθρακοποίησή της, χωρίς να υπονομεύεται ο ζωτικός της ρόλος ως του κύριου μεταφορέα του παγκόσμιου εμπορίου.