Η ναυτιλία έχει βρεθεί σε ένα σημείο καμπής στην προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου σύμφωνα με τους στόχους της Στρατηγικής του ΙΜΟ. Ο πρώτος στόχος που πρέπει να επιτευχθεί είναι η μείωση της έντασης άνθρακα κατά 40% σε σύγκριση με το 2008 ή κατά 21,5% σε σύγκριση με το 2019, έως το 2030. Και όπως φαίνεται, η ναυτιλία βρίσκεται σε σωστή πορεία για να συμβεί αυτό.
Σύμφωνα με τον ΙΜΟ, ο κλάδος της ναυτιλίας έχει επιτύχει μείωση της έντασης άνθρακα κατά 9,7% για το έτος 2023 (σε σύγκριση με το 2019). Η μείωση κατά 9,7% είναι σχεδόν διπλάσια από τη συμφωνηθείσα μείωση 5% για το έτος 2023 και κοντά στον στόχο του 11% για το 2026.
Σημειώνεται ότι ο δείκτης έντασης άνθρακα (Carbon Intensity Indicator-CII) που αποτυπώνει τη μείωση έντασης άνθρακα των πλοίων, επηρεάζεται από παραμέτρους εκτός του ελέγχου του πλοίου. Η ναυτιλία έχει υποστηρίξει ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν οι διαπιστωμένες ασυνέπειες του κανονισμού CII ώστε να αντικατοπτρίζεται με ακρίβεια η ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων. Ο ΙΜΟ εργάζεται για την ανάπτυξη μιας αναθεωρημένης πρότασης για τον κανονισμό CII, η οποία θα μπορούσε να βασιστεί στην πρόωση του πλοίου κατά τη διάρκεια του πλου.