Η ναυτιλία εγγυάται την επισιτιστική και ενεργειακή ασφάλεια, καθώς και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας της ΕΕ, διακινώντας το 75% του εμπορίου της με τρίτες χώρες[7].
Οι χώρες της ΕΕ βασίζονται σε εισαγωγές για το 95% των αναγκών τους σε πετρέλαιο και πετρελαϊκά προϊόντα, το 90% των αναγκών τους σε φυσικό αέριο και το 47% των αναγκών τους σε στερεά ορυκτά καύσιμα[8]. Από τις εισαγωγές αυτές, το 89% του πετρελαίου και των πετρελαϊκών προϊόντων, το 47% του φυσικού αερίου (LNG) και το 93% των στερεών ορυκτών καυσίμων μεταφέρεται από πλοία[9].
Επιπλέον, η ναυτιλία της ΕΕ αποτελεί από μόνη της έναν δυναμικό τομέα, με τον συνολικό οικονομικό της αντίκτυπο να εκτιμάται σε 127,8 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως[10]. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ελληνική ναυτιλία, καθώς αντιπροσωπεύει πάνω από το 61% του ελεγχόμενου από την ΕΕ στόλου.
Μια ισχυρή ευρωπαϊκή ναυτιλία, με τον ελληνικό στόλο στον πυρήνα της, αποτελεί προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ.
[7] Eurostat database, International Trade in Goods (2024)
[8] Eurostat database, Energy Balances (2023)
[9] Eurostat database, International Trade in Goods (2024)
[10] CE Delft, The economic value of the European shipping sector, Μάρτιος 2025